Thursday, October 09, 2008

At være svineheldig, at tage mid term eksamen og at blive klippet

At være svineheldig
I går ringede der en fra kontoret for internationale studerende på uni og sagde, at en kvinde i Connecticut har fundet min pung. Jeg har drømt om, at få det opkald, men havde opgivet håbet nu, hvor der næsten er gået to uger. Jeg har mindet mig selv om, at jeg kommer fra det land i verden, hvor folk stoler mest på hinanden, og at forholdene er nogle andre herovre. Hende som har fundet den hedder Kaaren Janssen, så man kunne godt tro, at hun har skandinaviske rødder... I hvert fald er hun meget samvittighedsfuld.
Jeg fik hendes e-mail og skrev straks til hende. Jeg spurgte også, hvordan hun havde fundet den, og det er en ret utrolig historie. Hun bor i Guilford, som ligger et stykke fra New Haven. Tirsdag morgen gik hun en tur med sine hunde på stranden og fandt en drivvåd rød pung, som var fuld af sand og kort. Det var lavvande og helt tydeligt, at den var skyllet op på stranden. Hendes teori er, at dem som har stjålet den har smidt den i Long Island Sound, som åbenbart er en flodmunding. Hun bor 20 km øst for New Haven og fandt den altså på stranden der. Så vidt jeg har forstået er alle mine kort i den. Det er sgu helt utroligt. Jeg er næsten tilbøjelig til at tro, at der er højere magter, som holder hånden over mig. I hvert fald er Kaaren, verdens sødeste dame. Hun har renset kortene og må have brugt noget tid på at finde mig. Mit studiekort fra American University var i pungen, og hun kunne ud fra mine danske kort gætte, at jeg ikke var amerikaner, så hun kontaktede det internationale kontor. Jeg sender hende helt sikkert en stor buket blomster.

Det eneste jeg tænker nu er, hvorfor de klaphatte som stjal den skulle smide den i vandet. Efter de havde taget de otte dollars, som var i den, kunne de da i det mindste have smidt den på gaden, men sådan ræsonnerer en tyv jo nok ikke, og jeg er bare rigtig glad for, at den er dukket op - og at søde Kaaren fandt den.

At tage mid term eksamen
I onsdags skulle vi tage mid term eksamen. Mens jeg sidder og forbereder mig mandag aften ringer Jennifer fra min klasse og spørger, hvad jeg ville sige til, at hun og en anden prøver at få eksamen rykket. De føler ikke, at vi har gennemgået teksterne tilstrækkeligt, og de var ikke helt klar over, hvad vores lærers forventninger var i forhold til vores svar. Jeg blev vildt provokeret og svarede, at de da kunne skrive en mail til vores lærer, hvis de var i tvivl. Vi har i forvejen fået udleveret 15 spørgsmål, hvoraf vi så havde to timer til at besvare seks af dem. Det er altså rimelig nemme vilkår for en eksamen. Jeg tænkte, at Lynn aldrig ville ændre eksamensdagen. Derfor var min overraskelse stor, da vi tirsdag fik en mail om, at eksamen var rykket til torsdag. Jeg blev rigtig irriteret over det, for jeg skulle lave mad til house dinner i går, så det ville ikke give mig mere tid. Endnu mere latterligt blev det, da vi i går brugte hele dagen på at gennemgå alle spørgsmålene. Det er totalt børnehave. Jeg var heldigvis ikke den eneste, som synes det var irriterende. Lynn er bare for sød til at sige nej til dem, så irritationen gik mest på de to piger, som prøver, at få hele verden til at spille deres melodi.
Efter at vi havde gennemgået alle spørgsmålene i går, følte jeg ikke rigtig, at jeg behøvede forberede mig mere og brugte derfor hele aftenen i går på at lave blomkålsgratin og æblekage til mine bofæller med god samvittighed. Det var skide hyggeligt, og de var vilde med den danske mad.
Eksamen i dag gik fint. Jeg synes, jeg svarede fyldestgørende på alle spørgsmål og kan holde weekend med god samvittighed. Det passer perfekt for i morgen kommer Kleo, Mutti og Beda. Jeg glæder mig rigtig meget til at se dem og vise dem det hele herovre. De tager til New York tirsdag, hvor Lea støder til dem, og jeg kommer op til dem torsdag eftermiddag. Lea tager så med mig tilbage til DC og bliver til torsdag. Det bliver dejligt at få besøg:-)

At blive klippet
Som nogen ved, fik jeg i foråret klippet en meget fancy frisure, hvor håret i den ene side var helt kort. Lige inden jeg tog herovre blev jeg klippet igen for at få det klippet til, men det var ikke så vellykket, og jeg trængte efterhånden rigtig meget til at blive klippet. Jeg var begyndt at føle, at jeg gik rundt med en fjollet paryk, som nogen havde givet mig på for sjov. Jeg har altid undret mig over, hvorfor jeg er endt op med tyndt leverpostejsfarvet hår, når min mor har tykt rødt krøllet hår. Jeg ligner hende jo som snydt ud af næsen på så mange andre punkter, men det krøllede tykke hår har jeg desværre ikke arvet.
Det evige dilemma, når jeg er et nyt sted er altid, hvor jeg skal blive klippet. Jeg er rimelig pernippen med det, og hader når jeg bliver klippet grimt. Hjemmesiden yelp.com blev min redning. Det er en hjemmeside, hvor man kan anmelde alt fra film til butikker - og frisører. Der fandt jeg en frisør som så god ud, og hvor folk var tilfredse. Det var ekstremt bøssede Shawn, som skulle klippe mig. Jeg sagde til ham, at han gerne måtte klippe det kortere, men at jeg ikke ville have det helt kort, og at jeg ikke ville ligne en dreng, men ellers skulle han bare føle sig fri til at gøre, hvad han synes.
Da jeg så hvor kort han klippede det, fik jeg lidt ondt i maven, men jeg er faktisk super glad for det.
Jeg har længe fablet om, at jeg gerne ville have kort hår, men har ikke turdet tage springet, så det var godt, at Shawn tog det for mig.

1 comment:

Anonymous said...

l?se hele blog, pretty good