Saturday, June 30, 2007

Så er vores berlineventyr slut

Det har været fantastisk sjovt, spændende og lærerigt og noget jeg altid vil tænke tilbage på med stor glæde. Vores ting er pakket, vi har sagt farvel til vennerne og turen går snart mod Danmark. Det er vemodigt og surrealistisk at det nu er slut.

Jeg har sagt, hvad der skal siges om Berlin og sjove, søde, dumme, skøre, arrogante, opfindsomme tyskere og mine oplevelser hernede, så Hildegard Knef får det sidste ord:

Berlin, dein Gesicht hat Sommersprossen

Berlin, din ansigt har fregner,
og du er alt for åbenmundet,
dit skelende blik er aldrig mut,
og du siger aldrig: "Hvad laver jeg dog?".

Berlin, du er alt for flad til skønhedskonkurrencen,
men hvem måler den man elsker,
når du først elsker ubetinget.

Berlin, du er kvinden med forklædet,
i hvis skørter vi hænger livslang.
Berlin, du giver dåbsattesten krydderi
og har givet os dit "Na und" som redningskrans.

Berlin, din pande har rynker som en gravhund,
men hvad ville du være uden dem?
Hvem har holdt dig så ung?
For du sover aldrig.

Berlin, mit sind får børneøjne
og min puls går alt for hurtigt,
du tager mig fuld af selvsikkerhed ved hånden
med din ødelagte bjørnepels.

Tak til alle de trofaste læsere. Vi ses snart.

No comments: