Thursday, March 08, 2007

Kvindernes internationale kampdag!

I dag er det kvindernes internationale kampdag og jeg har for første gang i rigtig mange år ikke markeret det med demonstration, debatmøde eller lignende. Min blog bliver derfor forummet, hvor jeg i dag markerer dagen.

Jeg vil ikke holde nogen brandtaler, blot sige at jeg synes det er vigtigt, at vi bliver ved med at være opmærksomme på at der stadig er uligheder mellem kønnene som skal udjævnes.
Og så vil jeg gerne slå et slag for at vi kvinder nogen gange slapper lidt af. Alt kan og skal ikke være perfekt. Det er ikke nødvendigt at være den perfekte kæreste, den dygtigste i klassen, den lækreste på stranden osv. Forleden da jeg stod på toilettet på uni og forsøgte at få mit vindblæste hår til ikke at ligne en krøllet paryk kom en pige ud fra toilettet, kiggede på mig og sagde med et smil 'du ser godt ud'. Jeg blev meget overrasket og glad. Så kære kvinder: Husk på at I er lækre, søde, smukke og kloge! Og næste gang du står og ser dig selv i spejlet og synes du ligner lort, så husk på nedenstående film - Du ser godt ud!

No comments: