Wednesday, January 17, 2007

Så er praktikken i hus!

Så fik jeg sgu gaflet mig en praktikplads i Bundestag! Jep:-) Jeg troede det ville være rigtig svært, men en dansk studine er åbenbart i høj kurs, så jeg har fået en praktik fra d. 10. april til 31. maj. Korte praktikker er standard hernede og det er helt perfekt, for jeg skal aflevere mine opgaver på uni d. 1. april og så flytter vi jo hjem omkring d. 1 juli, så der er lige tid i begge ender til at tjene lidt penge og spille fandango.

Her er han så: Hr. Dr. Ole Schröder, som jeg skal være i praktik hos. Han ser lidt flødebolle-Beverly-Hills agtig ud og han er da også CDU mand (konservativ). Først synes jeg det var et minus, men på den anden side er det altid godt at komme ind bag fjendens linjer og lære dem lidt at kende. Han virker meget flink. Et plus er, at han kun er 35 år og som endnu et sympatisk træk, har han studeret et år i Sydafrika. Han er jurist af uddannelse, kommer fra Hamborg og har været medlem af Bundestag siden 2002.

Jeg glæder mig rigtig meget til det! Det bliver spændende at komme ind og se hvordan det hele fungerer og lære mere om tysk politik. Derudover bliver det også rigtig fedt med et semester uden forelæsninger og 100 tekster som hele tiden ligger og venter på at blive læst.
Min eneste bekymring er, at jeg skal huske at sige 'De' til ham og alle andre derinde, men det klarer jeg nu nok, så hep hep - Bundestag; jetzt geht's um die Wurst!

No comments: